Rozhovor s Mírou Šáleným

20.09.2012 16:51

Do podolského Zpravodaje při příležitosti domácího utkání s Jirny B poskytla rozhovor dlouholetá opora Kobylek Mirek Šálený.

Jak jsi spokojený se vstupem FC do soutěže (po 3. kole)?

Spokojenost může být jen částečná, protože jsme nezvládli první domácí utkání se Sadskou, ale zase přivezli 4 body z cizích hřišť. Pokud zvítězíme v dnešním domácím zápase a potvrdíme tři body z Lysé nad Labem, tak spokojenost bude na místě.

Kdy jsi začal hrát fotbal? Hrál jsi jenom na podolský FC nebo i jinde?

První kontakt s fotbalem jsem měl v osmi, v devíti letech. Celou fotbalovou kariéru jsem zatím strávil v podolském FC.

Neměl jsi ambice hrát výš než v I.B třídě? Měl jsi nějaké nabídky?

Ambice nebo sen hrát co nejvýše by asi měl mít každý začínající fotbalista (sportovec). Pak záleží co je pro to ochoten obětovat jakou má podporu rodiny a nesmí chybět štěstí. Co se nabídek týče, tak zatím vítězí podolský patriotismus. 

Jaký byl nejdůležitější gól Tvé dosavadní kariéry?

Doufám, že mě nejdůležitější gól teprve čeká. Tedy jestli nějaké branky vůbec dám. V posledních sezonách jsem se moc netrefoval.

Které hřiště z těch, na kterých jsi hrál, bylo nejlepší?

Těžko vybrat. Co se třeba týče zázemí a kabin tak je to pěkné v Ostré, kam za týden jedeme hrát.

Diváci jsou zvyklí vídat tě v záloze nebo v útoku, ale několikrát jsi hrál i stopera. Na jakém postu se Ti hraje nejlépe?

Nejlépe se mi hraje na pozici útočníka. Ale útočník je od toho, aby střílel góly. A těch, jak jsem zmínil, moc nedávám, tak to ideální pozice pro mě asi nebude.

Areál v Bílém Podolí pomalu, ale jistě vzkvétá. Máš nějaký návrh na modernizaci nebo změnu čehokoli?

Žádný návrh nebo změna mě nenapadá. Až se rozdělané práce dotáhnou do konce tak to bude dobré.

Před dvaceti lety vyhráli žáci přeborníka okresu, o pár let později i dorostenci. Je to už dávno, ale jak na to vzpomínáš? Kolik hráčů z té doby hraje za FC nebo jinde dodnes?

Žáci vyhráli přeborníka okresu v sezoně 1993-94, aspoň si to myslím. To bylo období, kdy jsem fotbal nehrál. Vzpomenout však mohu na vítězství v okresním přeboru dorostu v sezoně 1997-98.

Tehdy podolský dorost postoupil do krajské I A.třídy, která se zde několik sezon hrála. Z vítězného týmu hraje dnes v FC jen Lukáš Toman, Ondra Vávra a já. Petr Štoček je v Malíně. Omlouvám se těm, na které jsem zapomněl.

Půjde syn Matěj, co se fotbalu týče, v tátových stopách?

Čas ukáže, jestli půjde v mých stopách. Do fotbalu ho nutit nebudu, ale byl bych rád, kdyby nějaký sport dělal.

Tvoje maminka je velkým fanouškem FC, chodí na všechny domácí zápasy. Probíráte spolu někdy Tvou hru, radí ti?

Ne, spolu mojí hru neprobíráme.

Zpět