Rozhovor s trenérem A týmu Bohuslavem Švábem

28.03.2012 14:39

Pro první jarní Fotbalový zpravodaj poskytl rozhovor trenér áčka Bohuslav Šváb.

Začněme historií - kde a jak dlouho jste hrál?

Mým prvním klubem byl Sokol Kačina, kde jsem hrál od 7 let. V 18ti letech ještě jako dorostenec jsem přestoupil do Kutné Hory. Tam jsem 14 let kopal divizi (rok krajský přebor) a potom ve 32 letech následoval přestup do Bílého Podolí, kde jsem odkopal 9 sezón v I.B třídě. Následoval návrat do Kutné Hory, kde jsem trénoval dorost a chtěl hrát za B mužstvo okresní přebor. Jednou chtěl trenér áčka pomoc a už jsem v kádru zůstal a hrál krajský přebor 3 roky a pak rok I.A třídu. V letech 2008-2011 opět okresní přebor za béčko a v létě 2011 návrat do Bílého Podolí jako trenér áčka a hráč béčka ve IV. třídě.

Kdy a proč jste začal trénovat, koho? Jaké jste měl úspěchy?

Trénovat jsem začal v roce 1993 přípravku Kutné Hory, kde jsem se věnoval svým dvěma synům. Největším trenérským úspěchem bylo vítězství v krajském přeboru dorostu v roce 2005 a následné působení v divizi dorostu trvající dvě sezóny.

Co Vás přivedlo k trénování do Bílého Podolí?

Věděl jsem, že tady fotbal dělá parta zapálených lidí a pak tady mám spoustu kamarádů z dob, kdy jsem tady kopal, takže prostředí znám. Je to moje první zkušenost s trénováním mužstva dospělých.

Nyní současnost. Jak jste spokojený se zimní přípravou?

Zimní příprava začala 17. ledna. Absolvovali jsme 21 tréninků a 11 zápasů. Celkově spokojený jsem, a to jak s docházkou, tak s přístupem hráčů. Jenom všichni doufáme, že vynaložené úsilí se promítne na výsledcích v jarní části soutěže.

Jsou v Bílém Podolí nějaké jiné ambice kromě záchrany?

Chtěl bych odehrát jaro tak, abychom neměli problémy se záchranou. Jiné ambice zatím nemám.

Kolik bodů by mělo k záchraně stačit a na kolik bodů z 39, o které se na jaře hraje, současný tým má?

Naše momentální situace je taková, že pokud bychom vyhráli všechna domácí utkání, to jest 21 bodů, tak se zachráníme.

Popište nejvydařenější a nejméně vydařený zápas podzimu.

Myslím, že nejlepším zápasem - jak výsledkem, tak výkonem hráčů - bylo vítězství 3:0 s Voticemi. Naopak špatné až hrozné utkání jsme absolvovali ve Zdislavicích, kde to bylo opravdu katastrofální.

A ještě k béčku. Může podolské benago postoupit? Má předpoklady důstojně hrát třetí třídu?

Špatně se mi hodnotí hra B mužstva, jelikož jsem hráčem na hřišti. Samozřejmě, že na postup určitě má. V zimní přípravě se zapojilo několik hráčů základního kádru „B“ do zápasů a tréninků s „A“, což by se mělo určitě projevit na hře „B“. Každý si musí uvědomit, že pokud chce něčeho dosáhnout, tak pro to také musí něco udělat.

Na podzim jste dal za béčko z osmi zápasů pět gólů, máte nějakou střeleckou metu v této sezóně? Víte, kolik jste dal gólů ve své kariéře?

Já už hraji jenom proto, že mám fotbal rád a pokud dám nějaký ten gól, tak jsem samozřejmě spokojený. Kolik gólů jsem celkem dal nevím, žádnou statistiku si nevedu. Moje účinkování v B mužstvu je spojeno se sledováním hráčů, jenž by měli mít ambice hrát za první tým.

pozn.: rozhovor byl součástí Zpravodaje k 14. kolu, byl tedy uskutečněn před prvním mistrovským utkáním s Kondrací

Zpět