Rozhovor se správcem hřiště Jardou Štočkem

12.04.2012 12:39

Rozhovor do Fotbalového zpravodaje, vydávaného na každé domácí utkání A týmu, poskytl dlouholetý správce podolského hřiště Jarda Štoček.

Začněme historií. Jak dlouho už děláš správce hřiště v Bílém Podolí?

Správce hřiště dělám asi od roku 1987, začínal jsem s dvojicí Šolta - Vraný.

Co taková správa všechno obnáší?

Je toho poměrně dost - každý měsíc hnojení, samozřejmě sekání a koulení, provzdušnění, zavlažování, zatravňování a celková údržba.

Jak se liší péče o hřiště teď a třeba před dvaceti lety?

Dneska by to bez moderní sekačky nešlo, dříve se prostě vzala kosa a cepák a šlo se na to.

Kromě údržby jsi na hřišti také aktivně hrál. Jak dlouho? Byl jsi i někde jinde než v Bílém Podolí? Na jakém jsi hrál postu? Budeš ještě hrát nebo jsi ukončil kariéru?

Od 8 let jsem hrál za Bílé Podolí, nikde jinde jsem nehrál. Nastupoval jsem v záloze, většinou ve středu, ale i na krajích. Za áčko jsem skončil v roce 1997, ale úplně se mi končit ještě nechce.

Zpět k areálu v Bílém Podolí. Za léta, kdy jsi správcem, se událo mnoho změn, mohl bys ty hlavní popsat (kabiny, hospoda, okolí hřiště, vichřice v roce 2008 …)?

Vezmu to od konce. Vichřice Emma v roce 2008 mě zasáhla moc, pohltila všechno, co jsme zde dlouhá léta budovali. Naštěstí jsme se z ní vzpamatovali a areál nechátrá, spíše naopak. Jinak okolí hřiště se postupně zvelebovalo, staré přerostlé břízy byly nahrazeny nově vysázenými smrky, vybudovalo se tréninkové a škvárové hřiště, také Klubovna FC je velmi útulná.

Máš nějaký cíl, co by se Ti v Bílém Podolí líbilo vybudovat, vylepšit?

Jako správce mám základní cíl zlepšit kvalitu trávníku, ale díky místnímu podloží to není jednoduché, s tím souvisí i zavlažování. Dále by bylo dobré vylepšit dětské hřiště, vybudovat kvalitnější osvětlení - prostě věci, které zvýší celkový dojem našeho areálu.

Co považuješ za svůj největší úspěch (ať už na hřišti, z lavičky, nebo jako správce)?

Samozřejmě největší úspěch je pro mě postup do B třídy a že se v Bílém Podolí hraje už přes 20 let.

Jak ses dostal k práci zdravotníka? Od kdy jsi zdravotník?

Když jsem přestal dělat hostinského v Klubovně, začal jsem dělat zdravotníka. Bylo to někdy před deseti lety.

Zápasy trávíš na lavičce, neláká Tě do nich promlouvat jako asistent trenéra nebo třeba později jako trenér?

Vůbec ne, máme dobrého trenéra, kterého jsem si přál a doufám, že tu vydrží hodně dlouho.

Závěrem bych chtěl poděkovat panu Pospíšilovi za materiální pomoc a všem, kteří se podílí jakýmkoli způsobem na zlepšení vzhledu našeho stadionu.

Zpět