Rozhovor s Petrem Heřmánkem

09.05.2012 13:27

Pro Fotbalový zpravodaj, vydaný k domácímu zápasu se Zdislavicemi, poskytl rozhovor finanční ředitel podolského FC Petr Heřmánek.

Úvodem gratuluji k nedávným narozeninám, jak se cítíš jako novopečený čtyřicátník?

Děkuji za gratulaci. Cítím se stejně jako novopečený třicátník, jen o 10 let starší :-) Ještě k nedávným narozeninám - děkuji všem za hezkou oslavu v Klubovně FC a spoustu dárků a darů. Moc si toho vážím. Děkuji!

Kdy, jak a proč ses dostal do Bílého Podolí a následně do FC?

Jsem rodák z Čáslavi a v Podole jsem postavil rodinný dům. Proč právě tady? V Čáslavi jsme totiž sousedili s Otou Bížou a párkrát jsme sem zajeli na hřiště na pivko, posedět. V Podole se nám líbilo a nabídla se koupě pozemku, od roku 2005 jsme začali budovat a na podzim 2008 jsme se nastěhovali do nového domu. S fotbalem mě spojil můj malý syn. Od osmi let hraje za přípravku. To jsem se poznal s Radkem Tomanem, pomáhal jsem trénovat přípravku Honzovi Šnáblovi a postupem času jsem přípravku převzal a zároveň se stal i členem výboru FC.

Kde všude jsi fotbal hrál, na jaké úrovni a jak dlouho? Na jakém postu? Budeš ještě hrát?

S fotbalem jsem začal jako žák Kosmos Čáslav. Bohužel jsem musel ze zdravotních důvodů v 7. třídě na dva roky přestat s veškerými sportovními aktivitami. Na střední škole jsem se k fotbalu nedostal, krátce (1/2 roku) jsem hrál za VTJ Kutná Hora pod por. Beláněm a Rumplim a pak až od roku 1995 jsem hrál za SK Nebovidy. Většinu zápasů za „B“ tým. Nejvýše jsem hrál 3. třídu - to jsem hrál za „A“ tým SK Nebovidy. Postup do OP jsem ale nezažil. Nastupoval jsem téměř pravidelně jako pravý obránce. Hrát už asi nebudu - chodím se proběhnout každé pondělí do Nebovid a když se vrátíš k první otázce - věk mluví jasně. Za gardu si ale půjdu (pokud to čas dovolí) rád zahrát vždycky. Nastoupil jsem i za „B“ tým Kobylek a vrcholem byla moje nominace trenérem Radkem Tomanem k utkání I.B třídy Libodřice - Bílé Podolí. Tam jsem si uvědomil, že Radek je opravdu trenérem na svém místě a fotbalu rozumí :-) a poslali jsme společnými silami Libodřice do OP. Takže teď mám svůj registrační průkaz tady v FC.

Dělal jsi také rozhodčího - na jaké úrovni? Proč jsi přestal? Chtěl by ses k pískání někdy vrátit?

Pískat jsem začal v roce 1998 na OFS Kolín. Za půl roku jsem postoupil do Krajského přeboru - pískal jsem A i B třídu a mával jsem Krajský přebor. V době, když jsem byl na postup do skupiny hlavních rozhodčích KP a do skupiny asistentů divize, zasáhla vůle mocných a přes kolínské rozhodčí se převalila vlna benešovských - protlačovaných. To byl důvod mého znechucení a ukončení činnosti. Rodina (narodil se mi syn) byla v té době jen a jen potěšena, protože časová náročnost byla extrémní (existoval jen „fotbalový víkend“). Jestli budu ještě někdy pískat? Nevím. Měl jsem takové choutky, ale to už bych se musel asi „rozkrájet“, nebo omezit nějakou činnost pro FC - a to se mi zatím nechce.

Kromě jiného jsi trenér mladších žáků. Jak jsi spokojený s výkony svých svěřenců? Zůstane tým pro příští rok pohromadě, popř. budou se zakládat starší žáci?

Mladší žáci, to je moje srdeční záležitost. Jsou to všechno moje malé kobylky a dělají mi radost. Výkony, přístupem k tréninku, tím jaká jsou parta a jak je na nich vidět posun. Ve hře, v myšlení i radosti z fotbalu. Příští rok (sezóna 2012/2013) by měla být výkonnostně nejvyrovnanější. V týmu převažují ročníky narození 2000 a měli bychom se potkávat se stejně starými soupeři. Některé letošní 99 nám ještě stále dávají na frak. Máme 4 starší žáky, kteří nám hrají za sdružený tým ve Vrdech. K nim se přes rok připojí naši mladší žáci a měli by tvořit silný tým starších žáků, ale na to je ještě čas. To je už hra na celé hřiště, v 11 hráčích 2 x 35 minut.

Co obnáší funkce pokladníka vesnického klubu hrajícího krajskou soutěž?

Je to především zodpovědnost za chod klubu po finanční stránce a zajistit v dnešní době finanční prostředky na chod klubu hrajícího krajskou soutěž není žádná legrace. Bez podpory úřadu našeho městyse, bychom v Podole tak vysoko hrát nemohli. Za to patří úřadu městyse ohromný dík.

Hraješ forbes? :-)

Ne ne ne. Forbes nehraju, karty taky ne! Žádné hazardní hry, herny apod. U nás se žádné díly Okresního přeboru točit nebudou. Nejsme Slavoj Houslice.

Je těžké v dnešní době sestavit rozpočet FC? Je rozpočet vyrovnaný nebo podobně jako ten státní má deficit?

Každý rozpočet je sestavován jako vyrovnaný. To je přece základ. Deficit vzniká jen neuváženým hospodařením a to se nás zatím netýká. Na druhou stranu chceme postupně investovat (myslím tím vylepšovat prostředí klubovny, hráčské zázemí, technické vybavení, dresy, míče apod.). Je to velmi náročné.

Jaké položky rozpočtu jsou nejnákladnější (rozhodčí, provoz, údržba, ...)?

Nejnákladnější je samozřejmě cestování a zajištění chodu Klubovny FC (energie atd.). Rozhodčí k fotbalu taky patří a nejsou zanedbatelnou položkou rozpočtu. S údržbou nám pomáhá obec - to je vidět. Nová pergola pro diváky stojí, oprava fasády je na pořadu dne, vybudování nové studny by se mělo co nejdříve rozběhnout.

Seznámíš nás s plány na renovaci areálu FC? Jde o vzdálenou budoucnost nebo o reálné možnosti v dohledné době?

Plány jsou smělé a začínáme intenzivně pracovat na tom, abychom mohli postupně zrenovovat kabiny. Ale snad nejvíce nás teď pálí (a hráče doslova) půda pod nohama! Je potřeba vyřešit problém s hrací plochou a s tím spojené zavlažování. Voda je základ. Snad nám v tom pomůže nová studna - ta bude výhradně pro potřeby hráčů (kabiny) a Klubovny FC. Stávající starý vrt by se měl začít používat na zavlažování hrací plochy, to je priorita. Dohledná doba? Studna zcela určitě do měsíce a přístavba kabin je ve fázi nákresů a chystáme se oslovit projektanta, abychom mohli zabezpečit projekt a po té žádat o možné dotace. Moje představa je do 3 let „bydlet“ v novém.

Fotogalerie: Narozeniny Petra Heřmánka

Zpět