Rozhovor s Vladimírem Šturmem, předsedou FC

22.05.2012 21:01

V domácím zápase s Tupadly si mohli diváci přečíst ve Zpravodaji rozhovor s předsedou podolského FC Vladimírem Šturmem.

Jak a kdy jste se o Bílém Podolí dozvěděl? Co Vás přimělo jezdit k nám až z Golčova Jeníkova?

Do tohoto kraje pod Železné hory jezdím již přes čtyřicet let (od roku 1971), konkrétně do Svobodné Vsi, kde měla moje manželka babičku. Okolí pochopitelně znám, ale o místní fotbal jsem se tolik nezajímal. Žil jsem v Kolíně, kde jsem i působil jako hráč a později funkcionář. Když jsem ve funkci v Kolíně v roce 2009 skončil, pobýval jsem částečně v Golčově Jeníkově a částečně na chalupě ve Svobodné Vsi. A tam, respektive v Bramborách, mě oslovil Pavel Šolta a já mu slíbil pomoc u B týmu. Tím začala moje činnost v FC. Po nastěhování do Jeníkova jsem nechtěl porušit slib, navíc mě to chytlo u srdce, takže do Bílého Podolí dojíždím, stejně jako i mnoho ostatních.

Jezdil jste i dříve na zápasy do Bílého Podolí?

Nejezdil, dokonce i v době, když už jsem byl u B mužstva, jsem výsledky áčka sledoval jen okrajově. Zlom nastal po zvolení do výboru, od té doby mě veškerá činnost pro FC naprosto pohltila.

Hrál jste aktivně fotbal? Za koho, na jaké úrovni, jak dlouho?

Fotbal jsem hrál přes třicet let. Začínal jsem v žácích AFK Kolín, kde jsem přes dorost působil i v mužstvech dospělých. Hlavně v B týmu, do áčka jsem se trvale neprosadil. Několik let jsem hrál i ve Velimi, kam jsem přestoupil. Na vojně jsem hrál v Jarošově u Uherského Hradiště a v Loučovicích u Lipna. Vše asi na úrovni dnešní I.A-I.B třídy. Na závěr kariéry, přerušené stavbou bytu, jsem působil ve Stadionu Kolín v okresních soutěžích. Zde jsem začal i funkcionařit. 

Od kdy jste fukcionář? Jakou jste měl (máte) funkci na svazu? 

Ve svazových funkcích působím od začátku devadesátých let, kdy jsem nastoupil do Sportovně-technické komise OFS Kolín a asi po deseti letech jsem se stal předsedou STK (2001-2005). Potom jsem byl ve funkci místopředsedy členem Disciplinární komise OFS Kolín (2005-2009). Ještě než jsem přišel do Bílého Podolí, tak jsem se stal členem STK na OFS Kutná Hora, kde řídím soutěže kutnohorského okresu doposud.

Působil jste jen v okresních funkcích, nebo i výš?

Vzhledem k tomu, že ve fotbale neplatí žádný kariérní řád a postup a o funkcích výš rozhodují jiná pravidla a ostré lokty, tak jsem působil jen v okresních funkcích.

Co Vás baví na "funkcionaření"?

Ve fotbale žiji celý svůj život. Protože kariéra fotbalisty je docela krátká, tak jsem ve fotbale zůstal jako funkcionář. Pohybuji se neustále mezi mladými lidmi, takže si vlastně ani neuvědomuji, že léta běží. Navíc mohu svými zkušenostmi a svojí činností přinášet fotbalovou radost i ostatním.

Předsedou FC jste něco přes rok, jak byste za tu dobu zhodnotil chod FC ze svého pohledu?

Jestliže se ve fotbale hodnotí činnost klubu podle výsledků A mužstva, tak musím konstatovat, že se za ten rok tolik nezměnilo. Na jaře jsme zachránili soutěž, nyní po špatném podzimu na jaře znovu zachraňujeme soutěž. Ale není to jen o A mužstvu a jeho výsledcích. Rok je docela krátká doba na to, aby se něco radikálně změnilo, ale přece - mužstva se omlazují a konsolidují s perspektivou, že boj o záchranu bude minulostí a posuneme se do jiných pater tabulek, o slovo se hlásí mládež. Změny v technickém vybavení a ve vzhledu areálu již brzy všichni uvidíme na vlastní oči.

Funkce, kterou vykonáváte v FC nejdéle, je vedoucí B týmu. Jste spokojený s jeho vývojem a výsledky?

Jako vedoucí B mužstva jsem nadšený. Když jsem v něm v roce 2009 začínal, jezdili jsme na zápasy na poslední chvíli a třeba jen v devíti, deseti lidech. Nyní máme morálku jako A tým a v kabině se nás schází i osmnáct! Navíc většina týmu i poctivě trénuje, a to je velký pokrok, který se samozřejmě projevil i na výsledcích týmu a postavení v tabulce. Doufám, že to již dotáhneme do zdárného konce.

Myslíte si, že v případě postupu může hrát béčko reprezentativně III. třídu?

I při případném postupu do III. třídy musíme vycházet z faktu, že B tým je rezerva pro áčko a že zákonitě bude docházet k prolínání hráčů mezi oběma týmy. Pokud to všichni hráči správně pochopí a budou podle toho k fotbalu přistupovat, nemusíme se o osud béčka ve třetí třídě bát.

V minulém Zpravodaji naznačil náš ministr financí smělé plány do budoucna, máte k tomu jako prezident nějaký komentář či doplnění?

Smělé plány do budoucna mohu potvrdit. Jejich realizace je závislá na pokračování velmi dobré spolupráce s obcí, finančně nákladné projekty potom na získání dotací z Evropských fondů nebo Regionálních programů. Nemáme to tedy jenom ve vlastních rukách, ale o všechno se pokusíme. A jsem přesvědčen, že to vyjde.

Zpět