Rozhovor s trenérem béčka Pavlem Šoltou

30.05.2012 20:37

K předposlednímu domácímu zápasu poskytl do Fotbalového zpravodaje rozhovor trenér B týmu Pavel Šolta.

Začněme historií. Kde a jak dlouho jste hrál fotbal? Na jakém postu a na jaké úrovni?

Začínal jsem jako každý malý kluk - kopali jsme do míče všude, kde se dalo. V devíti letech mě vzal táta do Přelouče na turnaj žáků a zalíbilo se mi to natolik, že jsem začal hrát za Přelouč. Hrál jsem za žáky, potom za dorost, za B tým a někdy jsem se vešel i do A týmu. Většinou jsem hrál v útoku, ale za dorost jsem hrál v krajském přeboru stopera. Krajský přebor jsme vyhráli, ale věkově jsme museli končit.

V roce 1975 jsem přestoupil do Bílého Podolí, kde jsem hrál aktivně do 43 let - nejdříve jako útočník, potom jako stoper.

Po skončení aktivní kariéry jste u fotbalu zůstal. Jaké byly Vaše funkce? Od kdy jste trenér béčka?

Ještě v době aktivní činnosti jsem trénoval podolský dorost a když jsem u dorostu skončil, na několik let jsem převzal roli diváka. Béčko v té době trénovalo několik trenérů včetně Míry Šmída, který mě požádal o spolupráci. Chvíli jsem váhal, ale nakonec jsem do toho šel. Jenže Míra onemocněl a já jsem na to zůstal sám. Přemlouval jsem několik kamarádů, ale nikdo neměl zájem, ani alespoň vlézt s praporkem na lajnu. V té době béčko sestoupilo ze třetí třídy a nebylo na tom moc dobře.

Proto jste pana Šturma tenkrát v bramborské hospodě oslovil? Tušil jste, že z toho vznikne takhle plodná spolupráce?

Když jsem se seznámil s Láďou Šturmem, byl jsem moc rád, že do toho se mnou šel. Bylo to v roce 2009. Ostatní už znáte z předchozího rozhovoru (zde).

Jste povoláním hasič, navíc starosta, k tomu člen výboru FC a trenér béčka a aby toho nebylo málo, tak ještě vášnivý myslivec. Zbývá Vám vůbec čas ještě na něco jiného?

Někdy bych potřeboval, aby den měl nejen 24 hodin, ale o hodně více. Je toho docela dost, ale musím to nějak udělat. Proto jsem si sehnal kamaráda Standu Krédla a on společně s Láďou Šturmem mi moc pomáhají.

Loni se hrál v Bílém Podolí Turnaj starých gard, na kterém jste se organizačně podílel, chystáte letos pokračování? V jakém termínu a kdo přijede?

Letos se bude hrát II. ročník Turnaje starých gard za účasti mužstev z Bílého Podolí, Liberce, Záboří nad Labem a Vrdů. Turnaj se uskuteční 30. června od 13 hodin na hřišti v Bílém Podolí.

Zpět